Με χρήση υδροπλάνων μπορεί
να διευκολύνει την
επισκεψιμότητα περιοχών με τουριστικό
ενδιαφέρον, αλλά και να εξυπηρετήσει
επείγουσες περιπτώσεις
Με
στόχο την επαναχρησιμοποίηση των
υδροπλάνων στη χώρα μας, που έχει μια
σειρά από συγκριτικά πλεονεκτήματα σε
σχέση με άλλες χώρες, έχουν δοθεί άδειες
για κατασκευή υδατοδρομίων σε διάφορες
περιοχές, όπως στην Εύβοια.
Παράλληλα,
έχουν οριστεί προϋποθέσεις
για τον ορισμό υδάτινων πεδίων (μικρών
υδατοδρομίων).
Δυστυχώς
έως τώρα με εξαίρεση την Αιδηψό δεν
φαίνεται να περιλαμβάνεται στους
σχεδιασμούς για την κατασκευή υδατοδρομίων
ή έστω για ορισμό υδάτινων πεδίων η
περιοχή μας.
Η
ύπαρξη υδατοδρομίου ή υδάτινου πεδίου
στη Δημοτική Ενότητα Αρτεμισίου λόγω
της γεωγραφικής της θέσης με χρήση υδροπλάνων μπορεί να
διευκολύνει την
επισκεψιμότητα περιοχών με τουριστικό
ενδιαφέρον, αλλά και να εξυπηρετήσει
επείγουσες περιπτώσεις (π.χ. αεροδιακομιδή
ασθενών, δασοπυρόσβεση). Περιοχές
κατάλληλες είναι ο Μαύρικας Ελληνικών,
το Ψαροπούλι Βασιλικών και το Πευκί.
Αξίζει
να αναφερθεί ότι η χρήση των υδροπλάνων
στην πολιτική αεροπορία εισήχθη στη
χώρα μας κατά τη δεκαετία του ’20 από
εταιρείες της Ευρώπης μέχρι και πριν
την έναρξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Η
Ελλάδα χρησιμοποιήθηκε ως σταθμός προς
τη Μέση, την Άπω Ανατολή και την Αφρική,
αλλά και για πτήσεις εσωτερικού και
εξωτερικού, με χρήση ναυτικών αερολιμένων
σε Φάληρο – Νέα Πέραμο, Μίκρα, Εύβοια,
Σποράδες, Κύθηρα, Κέρκυρα, Κρήτη, Μυτιλήνη,
Πάτρα, Σύρο, ακτές Πελοποννήσου και
Στερεάς Ελλάδας.
Η
χρήση των υδροπλάνων επανεμφανίστηκε
το 2004 με τη δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων
στην ευρύτερη περιοχή του Ιονίου, όπως
σε Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Λευκάδα, Ιθάκη,
Ζάκυνθο και Παξοί, αλλά και σε Αθήνα και
Πάτρα, Ιωάννινα και Καστοριά (λίμνες),
καθώς και σε Ίο, Πάτμο, Κάλυμνο και
Λαύριο. Ωστόσο η χρήση των υδροπλάνων
σταμάτησε μετά το 2008...