Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2021

Αναγκαιότητα η ίδρυση Υδατοδρομίων και ο ορισμός Υδάτινων Πεδίων στη βόρεια Εύβοια

Έχουμε ως περιοχή ανάγκη τα υδροπλάνα, καθώς είναι σύγχρονα μέσα μεταφοράς, που αναπτύσσουν τις θαλάσσιες συγκοινωνίες
 
Του Παναγιώτη Γ. Κούβαρη

Η βόρεια Εύβοια χρειάζεται την ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση Υδατοδρομίων, αλλά και τον ορισμό Υδάτινων Πεδίων.
Πριν από 11 μήνες είχαμε γράψει για την υπερψήφιση στη Βουλή του νομοσχεδίου με τίτλο “Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών, ρυθμίσεις μεταφορών και άλλες διατάξεις”, που επιταχύνει τις διαδικασίες αδειοδότησης δεκάδων Υδατοδρομίων-σταθμών υδροπλάνων σε όλη τη χώρα και παράλληλα, δίνει τη δυνατότητα και στους ιδιώτες να κατασκευάσουν Υδατοδρόμια.
Επισημάναμε ότι στην Εύβοια, βρίσκονται σε διάφορες φάσεις των αδειοδοτήσεων τα Υδατοδρόμια σε Αιδηψό, Κάρυστο, Κύμη και Χαλκίδα.
Επίσης, ότι δεν σχεδιάζεται να κατασκευαστεί Υδατοδρόμιο στη Δημοτική Ενότητα Αρτεμισίου, ούτε σε περιοχή του Δήμου Μαντουδίου - Λίμνης - Αγίας Άννας.
Τονίζαμε ότι μόνη ελπίδα για τις περιοχές αυτές είναι να θελήσει να κατασκευάσει Υδατοδρόμιο κάποιος ιδιωτικός φορέας, με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.
Μια κάποια λύση μπορούν να δώσουν ως λύση ανάγκης τα Υδάτινα Πεδία, που παίζουν το ρόλο μικρών Υδατοδρομίων. Τα Υδάτινα Πεδία δεν είναι σταθμοί. Σ' αυτά δεν μπορούν να παραμένουν τα υδροπλάνα, αλλά να προσγειώνονται μόνο και αφού παραλάβουν ή κατεβάσουν επιβάτες να απογειώνονται ξανά.
Με αφορμή τοποθετήσεις του αγαπητού συμπατριώτη μας, συνταξιούχου εκπαιδευτικού, Αναστάσιου Κοντόκωστα, πως πρέπει να αναβαθμίσουμε τα λιμάνια μας, να κάνουμε Υδατοδρόμια και να αναπτύξουμε τις θαλάσσιες συγκοινωνίες, το μέλλον του τουρισμού είναι η θάλασσα, ο Πρώην Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένων Ν. Ευβοίας – ΟΛΝΕ, Ανδρέας Παπανδρέου, επισημαίνει τα εξής:
«Κατά την λειτουργία των Υδατοδρομίων που βοηθούν να δημιουργηθεί το βασικό δίκτυο μπορούν να προστεθούν χωρίς επιπλέον αδειοδότηση Υδάτινα Πεδία και στην Λίμνη και στο Πευκί αν αυτό το κριθεί απαραίτητο. Είναι ένα θέμα που το έχουμε συζητήσει επανειλημμένα με τον κ. Χαραλάμπους της Hellenic Seaplanes που ανέλαβε την αδειοδότηση των Υδατοδρομίων».
Και προσθέτει:
«Αν ορίζαμε Υδατοδρόμιο σε κάθε Λιμάνι που διαθέτει ο Οργανισμός θα έπρεπε να αδειοδοτήσουμε 20 Υδατοδρόμια σε όλη την Εύβοια και η κάθε άδεια στοίχιζε 15χιλ ευρώ. Αδειοδοτήσαμε λοιπόν ένα σε κάθε γεωγραφική περιοχή της Εύβοιας και στα υπόλοιπα Λιμάνια όπου χρειαστεί θα οριστούν Υδάτινα Πεδία».
Έχουμε ως περιοχή ανάγκη τα υδροπλάνα. Είναι σύγχρονα μέσα μεταφοράς, που αναπτύσσουν τις θαλάσσιες συγκοινωνίες. Μπορούν να πραγματοποιούν αεροδιακομιδές ασθενών, αλλά και να εξυπηρετούν ανάγκες πυρόσβεσης με μία μεταλλαγή.
Μπορούν να μεταφέρουν γρήγορα ταξιδιώτες από Υδατοδρόμιο σε Υδατοδρόμιο, αλλά και σε Υδάτινα Πεδία.
Θα πρέπει να δει ξανά το θέμα ο Οργανισμός Λιμένων Ν. Ευβοίας – ΟΛΝΕ, που διαχειρίζεται τα λιμάνια της Εύβοιας. Να εξετάσει τη δυνατότητα να δώσει επιπλέον άδειες ίδρυσης Υδατοδρομίων και να καλύψει όλα τα λιμάνια της βόρειας Εύβοιας και να μην αρκεστεί στην άδεια που έδωσε για την Αιδηψό. Στην ανάγκη να ορίσει τα Υδάτινα Πεδία της βόρειας Εύβοιας, που δεν χρειάζονται αδειοδότηση όπως τα Υδατοδρόμια.