Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2011

Ηλεκτρονικός φάκελος τροχαίων ατυχημάτων


Πρόκειται να ψηφιοποιηθούν  από τις 17 Δεκεμβρίου 2011 όλοι οι φάκελοι των τροχαίων ατυχημάτων, σύμφωνα με κανονιστική διάταξη ώστε όλες οι ασφαλιστικές εταιρείες να τηρούν ηλεκτρονικό αρχείο των τροχαίων που θα δηλώνονται από την ημερομηνία αυτή και μετά, καθώς και σε τροχαία στα οποία προκλήθηκαν θάνατοι ή σωματικές βλάβες και οι φάκελοί τους θα είναι σε εκκρεμότητα την 17η Δεκεμβρίου.
Σύμφωνα με την ρύθμιση, όλα τα έγγραφα που θα περιλαμβάνονται σε κάθε φάκελο τροχαίου ατυχήματος, όπως πραγματογνωμοσύνες, δηλώσεις, αποφάσεις δικαστηρίων, τιμολόγια και άλλα παραστατικά, θα σκανάρονται και θα τηρούνται σε ηλεκτρονικό αρχείο, προκειμένου η Τράπεζα της Ελλάδος να έχει άμεση πρόσβαση σε κάθε στοιχείο που θα ζητά προς έλεγχο.
Η ίδια ρύθμιση προβλέπει ότι κάθε ασφαλιστική εταιρεία θα πρέπει να έχει σε κάθε νομό της χώρας και από έναν αντιπρόσωπό της (εταιρεία οδικής βοήθειας, κλπ.), που θα αποστέλλει ηλεκτρονικά τα έγγραφα τα οποία θα αφορούν τροχαία ατυχήματα της περιοχής του.
Επισημαίνεται ότι η κανονιστική διάταξη αρχικά επρόκειτο να εφαρμοστεί από την 30η Μαΐου 2011, πήρε όμως παράταση έως τις 17 Δεκεμβρίου, ύστερα από αίτημα των ασφαλιστικών εταιρειών, κυρίως των μικρών, να προλάβουν να ετοιμαστούν κατάλληλα.
Οι ασφαλιστικές εταιρείες καλούνται να εφαρμόσουν άμεσα την ψηφιοποίηση των φακέλων των τροχαίων ατυχημάτων, ώστε οι ασφαλισμένοι τους και οι άλλοι ενδιαφερόμενοι να έχουν ταχύτερη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση.