Ο βόρειος οδικός άξονας της Εύβοιας αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα.
Με βάση αυτό το δεδομένο το έργο παράκαμψης Χαλκίδας – Νέας Αρτάκης – Ψαχνών, μετά την πρόσφατη ένταξή του στο ΕΣΠΑ του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, θα προχωρήσει απρόσκοπτα.
Η σχετική σύμβαση κατασκευής θα υπογραφεί σε λίγες εβδομάδες.
Η παράκαμψη Χαλκίδας – Νέας Αρτάκης – Ψαχνών αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά τη σύνδεση της Αθήνας και της Χαλκίδας με τη βόρεια Εύβοια.
Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Φάνης Σπανός, ανακοίνωσε για το έργο ότι η παράκαμψη δεν θα είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος. Θα έχει σε κάθε ρεύμα μία λωρίδα συν ΛΕΑ. Δεν θα μποτιλιάρει γιατί δεν θα έχει φανάρια και ισόπεδους κόμβους και γιατί ένα ΙΧ θα μπορεί να κάνει μια άνετη και ασφαλή προσπέραση σε ένα βαρύ όχημα.
Επίσης ανακοίνωσε ότι μετά από αίτημα της Περιφέρειας, θα απαλλοτριωθεί ζώνη για 2+2 λωρίδες, ώστε αν μελλοντικά αυξηθεί πάρα πολύ ο φόρτος κυκλοφορίας, να μπορεί ο δρόμος να διαπλατυνθεί καταλλήλως.
Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας εκτιμά ότι με τον σημερινό κυκλοφοριακό φόρτο (ή τον προβλεπόμενο μέσα από τους αναπτυξιακούς δείκτες πολλών ετών) δεν θα υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα.
Πέραν αυτών, δεν θα καταργηθεί ο υφιστάμενος δρόμος. Θα λειτουργεί κανονικά και θα παραλαμβάνει μέρος των μετακινήσεων.
Παράλληλα, αναμένεται η κήρυξη αναδόχου μελετητή για το τμήμα Ψαχνά – Στροφυλιά από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών.
Τέλος, ο Περιφερειάρχης ανακοίνωσε ότι εξασφάλισε από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας χρηματοδοτήσεις ύψους 1.400.000 ευρώ για την υλοποίηση νέου οδικού έργου από τη Στροφυλιά μέχρι την Ιστιαία και ότι για το έργο αυτό ξεκινούν οι αρχικές μελέτες.
Με βάση αυτό το δεδομένο το έργο παράκαμψης Χαλκίδας – Νέας Αρτάκης – Ψαχνών, μετά την πρόσφατη ένταξή του στο ΕΣΠΑ του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, θα προχωρήσει απρόσκοπτα.
Η σχετική σύμβαση κατασκευής θα υπογραφεί σε λίγες εβδομάδες.
Η παράκαμψη Χαλκίδας – Νέας Αρτάκης – Ψαχνών αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά τη σύνδεση της Αθήνας και της Χαλκίδας με τη βόρεια Εύβοια.
Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Φάνης Σπανός, ανακοίνωσε για το έργο ότι η παράκαμψη δεν θα είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος. Θα έχει σε κάθε ρεύμα μία λωρίδα συν ΛΕΑ. Δεν θα μποτιλιάρει γιατί δεν θα έχει φανάρια και ισόπεδους κόμβους και γιατί ένα ΙΧ θα μπορεί να κάνει μια άνετη και ασφαλή προσπέραση σε ένα βαρύ όχημα.
Επίσης ανακοίνωσε ότι μετά από αίτημα της Περιφέρειας, θα απαλλοτριωθεί ζώνη για 2+2 λωρίδες, ώστε αν μελλοντικά αυξηθεί πάρα πολύ ο φόρτος κυκλοφορίας, να μπορεί ο δρόμος να διαπλατυνθεί καταλλήλως.
Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας εκτιμά ότι με τον σημερινό κυκλοφοριακό φόρτο (ή τον προβλεπόμενο μέσα από τους αναπτυξιακούς δείκτες πολλών ετών) δεν θα υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα.
Πέραν αυτών, δεν θα καταργηθεί ο υφιστάμενος δρόμος. Θα λειτουργεί κανονικά και θα παραλαμβάνει μέρος των μετακινήσεων.
Παράλληλα, αναμένεται η κήρυξη αναδόχου μελετητή για το τμήμα Ψαχνά – Στροφυλιά από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών.
Τέλος, ο Περιφερειάρχης ανακοίνωσε ότι εξασφάλισε από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας χρηματοδοτήσεις ύψους 1.400.000 ευρώ για την υλοποίηση νέου οδικού έργου από τη Στροφυλιά μέχρι την Ιστιαία και ότι για το έργο αυτό ξεκινούν οι αρχικές μελέτες.
Παναγιώτης Γ. Κούβαρης