Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2013

Τα Δίκτυα Μεταφορών θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη και της Εύβοιας

Του κ. Παναγιώτη Γεωργίου Κούβαρη

Τα φιλόδοξα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών (TEN-T) αναμένεται να ενισχύσουν περισσότερο αποτελεσματικά την ανάπτυξη, αλλά και την ανταγωνιστικότητα, ιδιαίτερα των Κρατών-Μελών της ΕΕ που αυτή την περίοδο αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες, όπως είναι η Ελλάδα.
Το θέμα αυτό παρουσιάζει για εμάς μεγαλύτερο ενδιαφέρον, καθώς έγινε γνωστό ότι εντάχθηκε στα σχετικά Δίκτυα και η πολύπαθη Εύβοια.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών αποτελούν ιδιαίτερα σημαντικά αναπτυξιακά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), δεδομένου ότι οι βελτιωμένες υποδομές θεωρούνται από πολλούς ότι οδηγούν στη μείωση του κόστους και βελτιώνουν σημαντικά την ευημερία των πολιτών και την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων.
Κάθε 1 δις ευρώ επενδύσεων σε υποδομές μεταφορών μπορεί να δημιουργήσει έως και 18.000 θέσεις εργασίας, όπως επισημαίνουν ειδικοί.
Ειδικότερα για την Εύβοια την περίοδο αυτή εξελίσσονται μελέτες που αφορούν οδικά έργα, προϋπολογισμού περίπου 100 εκατομμυρίων ευρώ, καθώς θεωρούνται απαραίτητα για τη βελτίωση των υποδομών του νομού.
Στα έργα αυτά περιλαμβάνεται και ο οδικός άξονας Ιστιαίας-Αγίας Άννας, για την υλοποίηση του οποίου η σχετική μελέτη έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. 
Με αφορμή την υπερψήφιση πρόσφατα του σχεδίου Κανονισμού για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών από την Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωκοινοβουλίου, σε κοινό άρθρο του αρμόδιου Επιτρόπου Siim Kallas από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και του εισηγητή για τα Δίκτυα Μεταφορών ευρωβουλευτή Γιώργου Κουμουτσάκου τονίζεται, ενόψει των κρίσιμων διαπραγματεύσεων για το νέο Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο της ΕΕ στις αρχές του νέου έτους, ότι η Ευρώπη χρειάζεται περισσότερες, και όχι λιγότερες, επενδύσεις ενώ παράλληλα υπογραμμίζεται ότι το φιλόδοξο νέο οικονομικό εργαλείο «Συνδέοντας την Ευρώπη», ύψους 31,7 δις ευρώ, πρόκειται να βοηθήσει στη χρηματοδότηση μιας σειράς έργων βελτίωσης των λιμενικών και σιδηροδρομικών υποδομών της χώρας μας, αλλά και έργων οδικών συνδέσεων με γειτονικές χώρες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, προτεραιότητα θα δοθεί στην αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών και των χερσαίων συνδέσεων, στην ανάπτυξη ή και βελτίωση συνδέσεων με άλλα ευρωπαϊκά και διεθνή λιμάνια που χρησιμοποιούν τις «Λεωφόρους της Θάλασσας» (“Motorways of the Sea”), καθώς και στην αναβάθμιση του ελληνικού τμήματος του «Διαδρόμου 4: Λευκωσία - Πειραιάς - Θεσσαλονίκη - Μπουργκάς - τουρκικά σύνορα - Αμβούργο/Ροστόκ» και της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας Οδού».
Σήμερα, οι μεταφορές αντιπροσωπεύουν από 2% έως 10% του συνολικού κόστους για μια επιχείρηση, ενώ τα νοικοκυριά στην ΕΕ ξοδεύουν το 13% περίπου των εσόδων τους για μεταφορές.