Παρασκευή 26 Οκτωβρίου 2012

Μέτρα για τη στήριξη του ελαιόλαδου και των ελαιοπαραγωγών


Ιδιαίτερη βαρύτητα στο ελαιόλαδο, ως εθνικό προϊόν υψηλής βιολογικής και διατροφικής αξίας, άριστης ποιότητας και μεγάλης οικονομικής σημασίας τόσο για τη χώρα όσο και για τις 50.000 περίπου οικογένειες που το παράγουν, δίνει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (ΥΠΑΑΤ).
Συγκεκριμένα, το υπουργείο για τη στήριξη του τομέα και των ελαιοπαραγωγών, εφαρμόζει και προωθεί μια σειρά από μέτρα, όπως είναι η χορήγηση των δικαιωμάτων της ενιαίας ενίσχυσης και η εφαρμογή πολιτικής ποιότητας με στροφή σε πιστοποιημένα, ασφαλή και ανταγωνιστικά προϊόντα.

Ειδικότερα, το ΥΠΑΑΤ ενισχύει τους παραγωγούς προϊόντων ΠΟΠ και ΠΓΕ, μέσα από τα προγράμματα ειδικής στήριξης, σε εκτέλεση του άρθρου 68 του Καν. (ΕΚ) 73/2009 του Συμβουλίου. Προϋπόθεση είναι οι παραγωγοί να εφαρμόζουν το σύστημα ολοκληρωμένης διαχείρισης ή βιολογικής γεωργίας και να παραδίδουν ελαιόκαρπο σε πιστοποιημένες, για το σκοπό αυτό από τον ΟΠΕΓΕΠ, επιχειρήσεις που τηρούν τις αρχές HACCP. 
Ακόμα, χορηγείται από φέτος και ως το 2015 κοινοτική χρηματοδότηση συνολικού ύψους περίπου 33,3 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο των προγραμμάτων δραστηριοτήτων των Οργανώσεων Ελαιουργικών Φορέων (ΟΕΦ). Πρόκειται για προγράμματα του Καν. (ΕΚ) 867/2008 της Επιτροπής, σε εφαρμογή του Καν. (ΕΚ) 1234/2007 του Συμβουλίου, για την ενίσχυση φορέων του κλάδου που εκπονούν προγράμματα, με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας των παραγόμενων ελαιοκομικών προϊόντων, την παροχή τεχνικής βοήθειας σε όλα τα στάδια της παραγωγικής διαδικασίας, την ιχνηλάτηση και την πιστοποίηση των παραγόμενων προϊόντων, και βεβαίως την προστασία του περιβάλλοντος, στην οποία δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα.
Επίσης, ενισχύονται δράσεις του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας (ΠΑΑ) 2007-2012 «Αλέξανδρος Μπαλτατζής» για τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των γεωργικών εκμεταλλεύσεων, αλλά και την προώθηση των βρώσιμων ελιών και του ελαιόλαδου :  «Συμμετοχή γεωργών σε συστήματα για την ποιότητα τροφίμων» (Μέτρο 132) και «Δραστηριότητες ενημέρωσης και προώθησης» (Μέτρο 133).